Husam ; Pengarah Drama Terbaik 2009.... Tok Guru pun terpedaya.....

memang sah dia celaka, semalam dia buat fitnah kat husam. hari ni dia fitnah lagi. memang celaka betul

Saya berani berkata, apa yang terjadi semalam mungkin dirancang oleh Husam sendiri. Pertama, kerana 'blog celaka' yang pertama menyiarkan berita berkenaan ialah Penarik Beca. Apa yang saya tahu si penarik beca ini ialah sebahagian daripada blogger-blogger Husam sendiri. Penarik Beca adalah salah seorang penulis dalam blog Nik Aziz. Bagaimana mungkin orang Husam boleh menulis berita yang tak betul ? Pelik ! Tetapi tidak, itu adalah sebahagian dari drama arahan Husam sendiri.

Untuk menyedapkan lagi berita berkenaan, orang-orang Husam akan tabur sms bertebaran sebagai penambah perisa. Sms bukan sahaja dihantar kepada orang-orang PAS malah dihantar sama kepada orang-orang UMNO. Kemudian penerima sms sudah tentu akan mencari orang-orang yang rapat dengan Husam untuk mengesahkan berita berkenaan. Apabila ditanya , orang-0rang Husam tidak akan menafikan seratus peratus. Mereka tak nafi, dan tak sahkan ,sedangkan mereka tahu perkara sebenar. Itu yang membuat si pencari pengesahan pening dan tertanya-tanya. Semua itu dah dirancang dengan rapi oleh Husam & The Gang.

Itulah yang terjadi kepada saya semalam apabila saya menghubungi orang-orang kuat politik Kelantan . "Tak tahu juga lah kawe, rasa-rasanya betul tu.Kawe call dia (husam) pun tak leh leh hari ni. Kito pakat-pakat tunggulah,kalu betul gak ya, kalu tak betuk gak mujur". Sebab itu apabila saya catitkan dalam blog saya semalam saya tak sahkan. Saya banyak guna perkataan 'mungkin' 'Wallahualam' dan saya kata hanya tuan punya badan boleh sahkan. Tapi tak pasal-pasal bila lihat berita di Astro Awani pagi tadi,blog saya pun kena 'celako' juga dengan Nik Aziz. 'Celako 'sungguh Nik Aziz kerana saya turut sama dicelakanya.

Kedua, semasa sidang media Nik Aziz semalam, Husam tiada disebelah Nik Aziz,sedangkan sebagai Timbalan P/Jaya PAS negeri Husam patut ada sebelah Nik Aziz pada masa itu. Nik Amar pun ada di sana. Tapi Husam 'tak dok'. Kenapa dia 'tak dok' ? Sakit belakang ? Tidak, kerana dia dah tahu apa yang akan ditanya dan apa yang akan dijawab dalam sidang media tersebut. Dia sudah tahu apa jawapan Nik Aziz, sebab itu dia 'tak dok'. Faham-fahamlah, orang nak puji kita, tak akan kita ada disebelah dia pula. Lagi satu kalau dia ada disebelah, Nik Aziz pun berat sikitlah nak puji dia,segan kepada Nik amar dan Daud Iraqi. Bereh Sham comel...comel...

Ketiga, bekas rakan karib Husam pula, iaitu Sayuti Omar, penulis politik tersohor juga mengatakan beliau akan puasa tiga bulan kalau Husam letak semua jawatan. Begitu tidak percayanya Sayuti pada berita tersebut. Sayuti lebih mengenali Husam luar dan dalam, sebab itu dia berani berkata begitu. Atas sebab-sebab diatas itulah saya berani mengatakan semua itu adalah perancangan Husam, walaupun Sayuti Omar tidak mengulas secara terus tentang penglibatan Husam dalam menyebarkan berita berkenaan. Sedikit petikan tulisan Sayuti 'tetapi ternyata setiap kali bergema isu ini Husam tetap berada di kerusinya. Setiap kali itu juga Husam mendapat kekuatan dan semangat baru. Sekali pandangan isu ini sengaja direka untuk meletakkan value politik Husam sama mahal dengan Nik Aziz.' Untuk membaca tulisan penuh beliau,sila rujuk di sini.

Dalam dunia politik macam-macam gaya manusia ada untuk meningkatkan imej politik mereka. Ada yang guna cara bersih, ada yang guna cara kotor. Setakat hentam diri sendiri , kemudian diri sendiri juga yang bangkit jawab hentaman tersebut adalah perkara biasa dalam dunia politik PAS dan PKR. Saya dah faham sangat taktik ini. Perkara ini berleluasa dalam PAS dan PKR. Chegubard lebih faham lagi tentang perkara ini. Dia memang pakar dalam bab ini. Chegubard dan Husam juga rapat.

Silap-silap tulisan Nik Amalina yang minta Husam letak jawatan adalah sebahagian dari drama Husam sendiri. Wallahualam...

sumber: blog celaka
http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/12/letak-jawatan-husam-yang-cipta-isu.html

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Husam ; Pengarah Drama Terbaik 2009.... Tok Guru pun terpedaya....."

Post a Comment